hír
Éden című filmtervéért Kocsis Ágnes az ARTE International díját nyerte a római filmfesztivál keretében a hétvégén megrendezett koprodukciós fórumon,…
továbbmagazin
Sokakat foglalkoztathat a kérdés, hogyan kell egymilliót lopni. A héten többek között erre is választ kaphatunk. Síró férfiak, keménykezű…
továbbhír
Tíz magyar film mutatkozik be tíz lengyel nagyváros közönségének egy filmes rendezvénysorozat keretében, amelyet Rétvári Bence, a közigazgatási…
továbbhír
Kocsis Ágnes cannes-i és Filmszemle-díjas Pál Adrienn című filmje átlépte a 10.000-es nézőszámot Magyarországon, amellyel a legsikeresebb idén…
továbbhír
Kocsis Ágnes filmje a zsűri különdíját nyerte el Luxemburgban, a 3D-s Pina Bausch filmmel nyit az EDIT nemzetközi táncfilmfesztivál, és véget ért a…
továbbhír
Az Arany Kárpátok Filmfesztiválon díjazták Kocsis Ágnes alkotását, Szőcs Géza Szabó István, Vidnyászky és Szász filmjére támogatást ígér, továbbá…
továbbhír
Kocsis Ágnes filmje a közönség és a zsűri elismerését is elnyerte, Mundruczó a legjobb rendező, a Csicska a legjobb kisfilm.
továbbhír
Kocsis Ágnes filmje a cannes-i elismerések után a közönség elismerését is elnyerte a 42. Magyar Filmszemlén.
továbbhír
Kocsis Ágnes Pál Adrienn című filmje nyerte a közönségdíjat a linzi Crossing Europe filmfesztiválon - adta hírül a Magyar Filmunió.
továbbhír
Kocsis Ágnes Cannes-ban díjazott filmjével folytatódik a filmhu és az Odeon közös sorozata. A Pál Adrienn vetítése után a vendégünk a film…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié